Tuesday, March 8, 2011

SELAMAT HARI WANITA ☺☺☺


Assalammualaikum...


Huhuhuu...rindunye kt blog yg da lame x berupdate nih...apakan daya, bile virus M dtg menyerang....so, arini virus R da dtg la..tu pun seketul due je...hihihiii...


First sekali, nk wish kepada semua wanita di seluruh dunia - SELAMAT HARI WANITA - andalah wanita terhebat untuk keluarga, suami & anak²...huhuhu...bangga rasenye sebab dilahirkan sebagai wanita....wanita ni mmg hebat kan? tambah pulak bile wanita tu da bergelar ibu...sebab nye, boleh buat macam² kerja dlm satu mase...contoh, sambil makan bole jage anak, sambil masak boleh basuh baju, sambil menyusukan boleh pam susu, sambil bekerja boleh pam susu...tgh syok² tido, bangun buat susu or bfkan anak...bukan kene layan anak je, suami pun kene ingat jugak...semua wanita boleh buat...bile diri sendiri da jadi ibu @ mama ni, semua bende yg kite rase x boleh buat, mesti boleh buat..dan setiap mase tu rase berharga sangat...walaupun penat, tapi tetap puas sbb sume benda kite buat sendiri...walaupun mase utk diri sendiri x ade..yg penting keluarga heppy!!


Bile da rase semua tu, baru la kite sedar yg macam tu la pengorbanan mak kite dulu kt kite kan? itulah putaran hidup sebenarnye....kenalah selalu bersyukur dan hargai segala nikmat yg diberikan olehNya...sebab bukan semua dapat rasa apa yg kita rasa...Alhamdulillah, syukur atas kurniaan Mu Ya Allah....

Dan x lupa jugak utk suami yg sentiasa memberi tunjuk ajar pada si isteri..sebab bukan semua perkara yg isteri ni buat betul, itulah peranan si suami..sbb wanita ni dijadikan drpd tulang rusuk lelaki...dan ada jugak ungkapan yg mengatakan - berjayanya seorang lelaki sebab ada seorang wanita dibelakangnya...wanita tu mungkin si isteri, ibu ataupun tunang @ girlfren..yg sentiasa support lelaki itu..yg sentiasa bersama² walau apa pun terjadi...kita boleh tengok contoh macam Nabi Muhammad & isterinya Khadijah...

Huhuhu...bnyk pulak mama FA ni bermadah kan? heee...juz utk mengingatkan diri sendiri jugak supaya sentiasa bersyukur...moga dpt mempertingkatkan diri utk menjadi seorang isteri, mama & anak yg baik utk keluarga pada masa akan datang....InsyaAllah....


~ berdirinya wanita ini bersama kaseh sayang selamanye..luv 4 eva ~

Sampai sini dulu entry kali ni...buat semua wanita, jangan mudah berputus asa walaupun pelbagai rintangan yg melanda kerna kita sememangnya kuat dan terpilih untuk menempuh semua itu...jadikan org tersayang sebagai dorongan untuk menjadikan kita lebih berjaya...InsyaAllah....:)

2 comments:

hot mama said...

ya...allah...zz x tau plk hari ni adlh hari kita...terima kasih ingatkan...dn zz br tau bnyk peranan wanita rupanya...alhamdulillah...zz masih mampu buat yg terbaik utk mereka yg zz syg...

mRs. JujUE said...

za - huhu..mmg besar sebenarnye peranan kite ni kan? alhmdulillah & moge kite terus sukses dlm mnjalankan tggungjwb buat tersayang..caiyok..caiyok..:)